מי אמר שקיפות ולא קיבל

באחד הפרקי של Political Parties של רוברט מיצ'לס ("חוק הברזל של האוליגרכיה"), אומר מיצ'לס. דמוקרטיה ישירה אינה אפשרית, כי איך יכול נואם לנאום בפני יותר מ-10,000 איש. מיצ'לס כתב את ספרו ב1913. מאז המציאו את הטלויזיה והרדיו, ואדם אחד יכול לנאום בקלות למיליארדי בני אדם. אבל עדיין בטלויזיה שלטה תרבות הריטניג, ואדם לא יכול היה להגיד את דברו כמה זמן שרצה, ובכל זמן שרצה. ואז הגיעה YouTube. והנשיא החדש של ארצות הברית עושה בה שימוש נרחב. בכל שבוע אובמה נואם את דברו לאומה.

הפעם אובמה מתאר בכלליות את תוכנית החילוץ הכלכלי. והוא מוסיף ואומר עוד דבר שלא נשמע במחוזותינו: "שקיפות". אובמה מבטיח לאזרחים שהם יוכלו לראות לאן הולך הכסף שלהם, דרך האתר "התאוששות". האתר יהיה פעיל לאחר שהקונגרס יאשר את תוכנית החילוץ הממשלתית.

בסוף גם מרק יצביע עבור אובמה חיוך

9 מחשבות על “מי אמר שקיפות ולא קיבל

  1. אז אנחנו צריכים לנשק לו את הנעליים כי הוא הולך להראות לאנשים לאן הכסף *שלהם* הולך? תודה רבה באמת. עצם העובדה שאתה חושב שזה חידוש מראה עד לאיזה עומקים של שחיתות וסחי הגיע שילטון הנציגים…

    צר לי. דמוקרטיה ישירה זה מה שצריך ולא תקציב "שקוף" שאין לי שום דרך לבדוק את המספרים שבו. אל תגיד לי שזה צעד בכוון הנכון. נשבר לי מצעדים בכוון הנכון אני רוצה לראות שמגיעים למשהוא מתישהוא בימי חיי ולא ללקק את נעליו של בעל הון כמו אובמה.

    לא מאמיו לאף אחד. לא קונה הבטחות מאף אחת. לא מאמין לפוליטיקאים אף פעם. לא רוצה להיות חבר שלהם. לא אהלל אותם אף פעם. הדבר היחיד שיש לי עבור פוליטיקאים זה ירקות שעבר זמנם וגם זה טוב מדי עבורם.

    דמוקרטיה ישירה! היום!

  2. כמה נקודות:

    1. דמוקרטיה ישירה ישימה כבר היום ולכן אני לא רואה שום בעיה בלדרוש אותה היום. מתי תדרוש אותה בתוקף? 300 שנה אחרי שתהיה הטכנולוגיה המתאימה?

    2. ללקק את אחורייהם של פוליטיקאים אני לא מוכן. זה גובל בלומר "לא צריך דמוקרטיה ישירה כי ברק אובאמה כבר עושה את זה בשבילנו". הוא לא. אני מפליץ בכוון הכללי שלו. ולא רק שלו – אני מאוד ליברלי – אני מפליץ בכוון הכללי של כל הפוליטיקאים בלי שום הבדל דת גזע ומין!

    מרק

  3. יואב, איזה מסמך חשוב ומדהים!

    לשים אותו לפני הבחירות לפני כל הפולטיקאים. לחייב את הפוליטיקאים לחתום על המסמך הזה כתנאי לכך שנבחר בהם!

    מישהו מוכן לתרגם את המסמך?

    יש למישהו מושג איך גורמים לפוליטקאים לחתום על המסמך הזה לפני הבחירות?

    פשוט פצצה!

    עכשיו מרק,

    הראה לי ארגון אחד שאתה יכול להפעיל בדמוקרטיה ישירה.

    אני מאד מעריך את השיוויוניות שלך בכל מה שקשור לנפיחות
    😮

  4. אובמה מתחיל להחזיר את האמון שלי באמריקאים.

    עד שהמועמדים שלנו לא ישתמשו במונח "כספי משלמי המיסים", לא נזכה לראות כאן שינוי אמיתי.

  5. שלום לכולם!

    כמות הנאיביות פה מפתיעה אותי מאוד בהתחשב בעובדה שמדובר באנשים שמאמינים בדמוקרטיה ישירה ולכן הנחתי שמבינים שקיים קונפליקט אינטרסים *בלתי ניתן לישוב* בין פוליטיקאים לציבור…

    טל: חזור ל1750 והראה לי שילטון נציגים אחד…

    לגבי מה שאובאמה אומר… זה כל כך מצחיק אותי שאתם קונים את זה. לידיעתכם יש חוק של חופש מידע בישראל ותיאורטית החוק הזה היה צריך להביא לתקציב שקוף אבל ה לא קרה. למה? כי המערכת לא רוצה תקציב שקוף ואין *אף* פוליטיקאי שישנה את זה. לא אובאמה ולא ישו הנוצרי. נאדה. גורנישט. ני קאטו. מה לא ברור?

    הנטיה הזו ללקק את אחוריו של אובאמה מאוד מדאיגה אותי כשהיא מדיעה מאנשי דמוקרטיה ישירה וקצת מעציבה כי נראה לי שזה אומר שיקח עוד יותר זמן ממש שחשבתי כדי שתגיע דמוקרטיה ישירה מה שאומר שעוד מיליוני בני אדם ידפקו ממילים שאינן מגובות במעשים במרווח הזמן הזה…

    מאוד עצוב…

  6. מרק –
    ישוע היה יהודי בן-יהודיה. פרט לכך שהגיע מנצרת, לא היה נוצרי יום בחייו.
    הוא, אגב, לא היה זקוק לתקציב שקוף, שכן כל עוד הוא עמד בראש התנועה, לא היה תקציב. גם כסף לא היה. גם תכנית בקושי.

  7. חברים, הנה תרגום. בפסקא האחרונה יש קצת Legalese, שאינני יודע לתרגם כיאות. למי שיש מרץ, אפשר להעלות כטור בפני עצמו, עם הקדמה קצרה.

    בבקשה –

    *** *** ***

    הבית הלבן
    משׂרד מזכיר/ת העתונות
    להפצה מיידית – 21 ינואר 2009
    מזכר לראשי מחלקות, משׂרדים וסוכנויות

    הנדון: שקיפות וממשל פתוח

    הממשל שלי מחויב ליצירת רמה חסרת תקדים של פתיחות בממשל. אנו נעבוד יחדיו כדי להבטיח את אמון הציבור, וליצור מערכת של שקיפות, השתתפות ציבורית ושיתוף פעולה. פתיחות תחזק את הדמוקרטיא שלנו, ותקדם את יעילות הממשלה ואת התועלת שתביא.

    הממשלה צריכה להיות שקופה. שקיפות מקדמת אחריותִיוּת, ומספקת לאזרחים מידע על פעולות הממשלה שלהם. המידע המוחזק על ידי הממשלה הפדרלית הינו משאב לאומי. הממשל שלי ינקוט בכל הצעדים המתאימים, בהתאמה לחוק ולמדיניות, על מנת לגלות מידע ולהפיצו בזריזות בדרכים שיהפכו אותו נגיש וקל-שימוש לציבור. רשויות ביצועיות וסוכנויות צריכות לרתום טכנולוגיות חדשות כדי להעלות מידע על מעשׂים ועל החלטות לרשת, כדי שיהיו נגישות וגלויות לציבור. רשויות ביצועיות וסוכנויות צריכות גם לעודד תגובות מן הציבור, כדי לזהות מהו סוג המידע המבוקש והמועיל ביותר.

    הממשלה צריכה להיות השתתפותית. מעורבות ציבורית מגבירה את יעילות הממשלה ומשפרת את איכות החלטותיה. ידע מפוזר באופן נרחב בחברה, ופקידי הציבור נהנים מגישה לידע נרחב זה. רשויות ביצועיות וסוכנויות צריכות להציע לאמריקאים יותר ויותר אפשרויות להשתתף בעיצוב המדיוניות, ולשמר את הממשלה באמצעות הנסיון והמידע הצְבוּרים בציבּוּר. רשויות ביצועיות וסוכנויות צריכות גם לעודד את הציבור לתרום לדיון בשאלה כיצד ניתן להרחיב ולשפר את ההזדמנויות להשתתפות ציבורית בממשלה.

    הממשלה צריכה להתבסס על שיתוף פעולה. שיתוף פעולה מערב את האמריקאים באופן ישיר בעבודה הממשלה שלהם. רשויות ביצועיות וסוכנויות צריכות להשתמש בכלים חדשניים, שיטות ומערכות שונות, כדי לשתף פעולה בינן לבין עצמן, בכל שכבות הממשל, וכמו כן עם ארגונים ללא מטרת רווח, עסקים ופרטים במגזר הציבורי. רשויות ביצועיות וסוכנויות צריכות לעודד את הציבור לתרום לדיון בשאלה כיצד ניתן להעריך ולשפר את רמת שיתוף הפעולה, ועל מנת לזהות הזדמנויות חדשות.

    הנני מורה לקצין הטכנולוגיא הראשי, בתיאום עם מנכ"ל המשׂרד לניהול ותקצוב ולמנהל השירותים הכללים לתאם התקדמות בתחום זה באמצעות הרשויות הביצועיות והסוכנויות, ולהגיש בתוך 120 יום המלצות ל"יוזמת ממשל פתוח", שתוצא לאור על ידי מנכ"ל המשׂרד לניהול ותקצוב. יוזמה זו תורה לרשויות ביצועיות ולסוכנויות לנקוט בפעולות אלו ואחרות כדי לישׂם את העקרונות שנקבעו במסמך זה. סוכנויות עצמאיות תפעלה בהתאם ליוזמה הממשל הפתוח. אין במזכר זה כוונה, והוא אף אינו יוצר אף זכות או טובת הנאה, ממשית או מינהלית, שניתן לממשה באמצעות חוק או in equity כנגד ארצות הברית, משׂרדיה, סוכנויותיה, וארגוניה, פקידיה, מועסקיה, סוכניה או כל אדם אחר.

    מזכר זה יפורסם ב-Federal Register.

    ברק אובאמה.

להשאיר תגובה

