עידכונים והתקדמות

חברים שלום,

להלן כמה עידכונים.

אולי חלק מכם שם לב, שהורדתי בשבועיים האחרונים פעילות.  זה נובע מבעיית יצרית הפוקוס שלי באופן אישי, תהליך המיון של GTDושל חיפוש דרכים בהם אנו כתנועה יכולים להגדיר לעצמנו מטרות ומשימות לביצוע.

בעבר סיפרתי כי אני מנהל את הזמן שלי על פי העקרון של GTD .  אלא שגילתי שאני אכן ממלא את הזמן שלי, אבל איבדתי פוקוס. דוד העיר נכון, שגם אנו כתנועה לא מתנהלים בצורה מספיק מסודרת. דוד טען שצריך מנהיג שיוביל את התנועה, ויהיה בעל חזון. אני חושב שאנו צריכים למצוא דרכים להגדיר חזון ביחד, ולדעת לפעול על פיו, בצורה שיטתית.כדי לשפר את הפוקוס חקרתי שוב את ה-GTD, והצלחתי למצוא תהליכים שישפרו את יכולת הגדרת החזון והמשימות. מצאתי הרצאה של דויד אלן, שמאזכרת את העקרונות של GTD. כלי מעניין לניהול משימות משותפות באמצעות MindMaps (סרטון הסבר). וכלי לניהול פרויקטים ב-FreeMind (סרטון). אני ממשיך לחקור ולתרגל את ה-GTD, בתקווה כי במהלך תחילת החודש הבא אמצא דרכים שיאפשרו לנו לנהל את הזמן של כולנו טוב יותר.

במקביל קורים מספר דברים.

עירא ובני, מנסים לקדם "ממשל זמין". הם מעוניינים לבדוק האם משרד האוצר יהיה מוכן לסייע. בני מעוניין בפרויקטים של כריית מידע מאתר הכנסת, והנגשתו לציבור. עירא מעוניין יותר ביצירת תקשורת טובה יותר בין הנציגים לציבור. שני הפרויקטים הללו, יוכלו בהמשך לחזק את הלוביזם הציבורי, וכך יתן, להבנתי כלים לציבור להשפיע יותר על הפוליטיקה. כך יווצר מצב בו, כשהציבור יחליט שהוא מעוניין ביוזמה אזרחית, או בכל שינוי שיטת שלטון, יהיה לו הרבה יותר כוח להשפיע.

שלום מוביל מהלך של הקמת קואפרטיב ליעוץ/אימון אירגונים דמוקרטיים. הצטרפו אליו דרור, ירדן, אני ואודי באומן. מטרת  האירגון היא לאפשר הקמת אירגונים דמוקרטיים, ושיפור הדמוקרטיה בארגונים קיימים. שלום גם הציג בפני תהליך מעניין מאד לקבלת החלטות, שנקרא Open Space. אני מאמין שאם נצליח לסייע בהקמת עשרות ואף מאות אירוגנים דמוקרטיים, ההרגלים הדמוקרטים שהאזרחים ירכשו בארגונים אלו, יביאו אותם לדרוש דמוקרטיה ישירה ברמת המדינה. בנוסף, אירגונים אלו יוכלו להוות בסיס לקונפדרציה של אירגונים דמוקרטיים, שיהוו לובי חזק מאד להובלה לדמוקרטיה ישירה.

פרויקטים תקועים

איתי ויואב מקדמים את נושא ה"יוזמה האזרחית" בויקיפדיה. כרגע יש שם מודרטורים קפדניים מאד ודקדקנים, שעוצרים ללא סיבה מספיק טובה את הפרוייקט. אנו מקווים כי ניתן יהיה להשתמש באינצקלופדיה החופשית, כדי להביא ידע חשוב והכרחי לדמוקרטיה, לידיעת הציבור הרחב.

פרויקט שיפור הויקי כרגע פועל לאט (דרור, מה קורה?).

באופן כללי, למדתי כבר שכדי שפרוייקטים יתנהלו, יש צורך לשמור על קשר שבועי עם חברי הפרויקט ועם מארגני כלל הפרויקטים. חברים… אם אתם רוצים שהפרויקט שלכם יזוזו. אנא לימדו להכין לעצמכם רשימת ניהול זמן. אני מאד ממליץ על GTD ככלי תיכנוני. ודאגו לשיחות שבועיות עם רכזי כלל הפרויקטים (כרגע זה אני), ועם האנשים שפועלים איתכם.

המון הצלחה,

טל

11 מחשבות על “עידכונים והתקדמות

  1. GTD is a pretty good idea. I use it all the time in my own inbox with a little Firefox plug-in that's called GTDinbox. Basically what it does is take the inbox of Gmail and turn it into a task list with priorities, and ways of searching and sorting tasks by types, contexts and projects, giving you also statistics about how well you are following up on your priority lists.

    http://gtdinbox.com/

    Just a small correction: I don't think that my goals are very much different from Benny's. We just had small conversation to decide on the proper priorities and we picked the Ministry of finance as the first goal because an offer came along, so we are going to talk to Boaz Dolev and see how we can cooperate with him first, and then go back to doing the other projects we had in mind.

  2. שלום הגיב:

    1. מישהו מוכן להרים את הכפפה ולבנות פלטפורמה ל-OPEN SPACE וירטואלי באינטרנט? נראה לי שמדובר בסך הכל במודיפיקציה קלה של מערכות קיימות.

    2. לגבי "ממשל זמין", שווה ליצור קשר עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה. משרדו אחראי על התאמת ישראל לדרישות ה-OECD שזמינות הממשל היא אחת המרכזיות בהן. אני יודע שיש שם צוות שעובד על זה.

  3. הי עירא ושלום,

    עירא,
    תודה על ההפניה ל-GTDinbox. חבר'ה זאת עוד הזדמנות להזמין אותכם ללכת ללמוד GTD.

    לגבי הבהרהת מטרות, בסוף תצטרכו להגדיר אותם בצורה ברורה בויקי, למען כולנו נדע בדיוק לאן אתם חותרים 😉

    שלום,

    אני מציע שתשאל את אודי, לגבי המרה ל-Open Space. נדמה לי שהוא מאנשי התוכנה הזמין כרגע. שי מכנס (שעירא נמצא בקשר איתו) גם מכיר הרסבה מערכות, ואולי יוכל לעזור במציאת מערכת דומה.

  4. הי, ההכנה של הויקי הגיע לשלב שבו הויקי הישן עבר לחדש.

    כעת צריך לחשוב מה עוד רוצים מהויקי – ובעיקר יש שאלה אם אנשים משתמשים בכלי הזה – ואם לא – אם יש לאנשים כלי אחר.

    שמתי לב שלויקי יש תקלה טכנית – יש צורך בגישה לשרת של הרצת סקריפטים כדי לפתור אותה.

    הרחבתי בינתיים על הנושא של Open Space
    בויקי – נשמע לא רע. שלום, איזה מערכת ?

  5. הי דרור,
    יש לנו את הסיסמואת (תודו לשי שריד ולמרק). השאלה היא מי יכול לסדר את התקלה?

    אני מסכים, שצריך למצוא כאן קבוצה קטנה של אדמינסטורים שיוכלו לטפל בשרת… יש למישהו רעיון, או מוכנות להתנדב?

    לגבי הויקי,
    אם תשים לב, אני כותב בו הרבה לאחרונה. אני עורך כרגע מחקר, וקורא ספרים הן על אתונה העתיקה, והן על עקרונות של ארגונים דמוקרטיים. הויקי משמש לי כלי טוב. כשיהיה מה לפרסם, איידע בבלוג שלנו.

  6. צריך להסתכל על התקלה בויקי – . חשבתי שיודעים מה התקלה…אם יהיה לי זמן

    הויקי לא משרת אותנו ככלי התכתבות קהילתי וחבל, מזל שיש את הבלוג. לפחות הוא מראה שהויקי+בלוג הם ביחד כלי חזק יותר מאשר כל אחד מהם לבדו.

  7. הי דרור,

    אני חושב שהתכתבוב בויקי היא אניין של הרגל. בינתיים, אני לא רואה שיש קונים מבלדך ומלבדי (אני אישית היתי מעדיף את הויקי בניהול פרויקטים). אולי צריך לחשוב על דרכים להטמיע את הויקי.

    כן, מסכים. אני אנסה לסכם בבלוג את המחקרים שאני עושה בויקי.

  8. עירא, וטל – וכל מי שמתעניין בשקיפות – כדאי להסתכל על הבחור הזה – הממציא של WWW (פרוטקול HTTP), שמדבר על המהפכה של חשיבות שיתוף הנתונים (DATA) –

    שימו לב לקראת שני שליש מהדיון הוא מדבר על פקידים ש"מחבקים" את הנתונים שלהם. כדי לצבור כוח.

    שחררו את הDATA עכשיו!

    http://www.ted.com/index.php/talks/tim_berners_lee_on_the_next_web.html

  9. הי דרור,
    רשמתי לעצמי לראות את הסרט הזה.

    לגבי מידע (Data) ככוח, אמרו זאת חכמים ורבים מאד. זהו כלל ברזל, שתקף למערות רבות. גם בסיפור של המאפיה, היה שם בחור שצמח מהקבוצה, וביאזה שלב, הם הרגישו שהוא צריך לנהל את העסק. אחת התכונות שהם התלוננו כלפיו הוא שהוא מחזיק במידע, כדי למנוע מהם לקלב החלטות, וכדי להפוך אותו ליותר חשוב.

    לא פעם שמעתי בעלי שררה, שטוענים בפני פיקודיהם/מועסקיהם, שאין להם מספיק מידע, כדי לקבל החלטות, ורק הוא (בעל השררה), מחזיק במספיק מידע כדי לקבל החלטות נבונות.

    אין ספק ששקיפות היא ערך יסוד בדמוקרטיה!

להשאיר תגובה

