דרכה של התנועה

חברים וחברות שלום רב,

אני רוצה להעלות ברשותכם כמה מחשבות שיש לי על דרכה של התנועה. הייתי שמח לראות מה דעתכם על דרך זאת.

כל תנועה, או כל קבוצה, כך אני חושב, צריכה לעצב לעצמה דרך התקדמות ברורה. כך שלאור הדרך הזאת, כולם יכולים להתארגן ולפעול ביחד, להשגת המטרה.

יחד עם זאת, אני חושב, שהמצב אצלנו עד לא מזמן, היה שונה. אני חושב שלרובנו, לפחות בהתחלה לא היה ברור מהי דמוקרטיה ישירה, ולאחר שהתחיל להיות ברור מהי דמוקרטיה ישירה, התחיל להתברר שיש לכך שיטות שונות. כל אחד מאיתנו, הוא בעל השקפה מעט שונה על הדמוקרטיה הישירה ודרכי השגתה.

מטרה:
אבל נדמה לי שהגיע השלב שבו נתחיל להציב לעצמנו דרך ברורה להשיג את המטרה שמאחדת אותנו. מטרה שהוגדרה כ"הגברת ריבונות האזרחים על המדינה". תחת הכותרת הזאת יכולים לשבת לדעתי, מעירא ושי, שמאמינים רק בהגדלת השקיפות, כדי להפוך את הנציגים ליותר כפופים לרצון הציבור, ועד מרק שרוצה מערכת הצבעה ישירה שבה באמצעות SMS מחלטים אם להחזיר את הגולן, או אולג שרוצה לפתח את עניין הדריקטוריון.

שבטים:
כיוון שדעתנו כה שונות, אבל יחד אם זאת יש לנו המון מה להרוויח משיתוף פעולה, הייתי מציע לנקוט בדרך הפעולה של ביזוריות ועובדה בקבוצות משימה אוטונומיות. הייתי מציע לכל אחד מאיתנו ששואף לקדם רעיון לפעול לקידומו, על ידי איסוף אנשים שמאמינים ברעיון שלו, ועבודה לצורך קידומו. כך אוריאל יכול לגייס אנשים שמאמינים המפלגה הישירה, ולבנות את תהתקנון שלה, כשהוא מזמין אנשים ביקורתיים כלפי הרעיון (כמו שי ועירא), לבקר את הרעיון, כדי למצוא את החורים ברעיון.

המשמעות היא צמחיתה של תנועה מרובת מנהיגים. כל אחד מכם שירצה להוביל רעיון, יצטרך ללמוד לגייס אנשים, לחבר אותם וללמוד לפעול. יש כאן הרצאה מעולה (שאני מעלה לבלוג),שיכולה להסביר כיצד לעשות זאת. גם אם אינכם מניהיגים, אתם יכולים לכתוב חומר תיאורתי טוב, שימשוך אנשים אחרים להוביל תנועה לכיוון הזה.

שיתוף פעולה:
הפעולה המשותפת שלנו תהיה סביב מפגשים חודשיים, חברויות, עידכונים בהתקדמות הפעילויות השונות, והצעה לפרויקטים משותפים בין הקבוצות. כמובן יהיה לנו ויקי משותף, שיאחד את כל הידע. שצברנו.

מה דעתכם? האם זה אפשרי?

להשאיר תגובה

